2011.10.20. 16:47

Álmatlanság elleni módszerek

 

Te jó mélyen alszol éjjelente? És mindezt az állapotot gyorsan el tudod érni? Mert sajnos manapság a népesség közel fele szenved az álmatlanság betegségében. Ebből pedig minden 10. ember krónikus alvászavar alatt áll, amely a depresszív betegségek egyik ágazatába tartoznak bele.

 

Látható tehát, hogy az álmatlanság minden esetben lelki okokra vezethető vissza, mindamellett, hogy több más fizikai körülmény –a sötétség, a csend, a jó levegőminőség- szükséges az elalvás biztosítására.

 

A lelki okokat már biztosan ismered. A modern pszichológia tudománya mindig ezekkel a kifejezésekkel magyarázza: a stressz és a rendszertelen életmód fogalomkörével.

 

Természetesen ez a kettő szoros kapcsolatban áll egymással. Általában ha valaki rendszertelenül él, az pont emiatt sokat is stresszel. Sokan a munkahelyükből fakadóan nem tudják betartani a helyes szokásokat, ám még ennél is többen vannak, akik szavakkal azt mondják, hogy változtatnának, a valóságban azonban nem tesznek ezért egy lépést sem.

 

A jó alvásnak egyetlen alapfeltétele van: a nyugalom. A külső és belső nyugalom együttes megléte. Ha esténként már be tudod fejezni munkádat, a holnapi dolgaid miatt már nem idegeskedsz, akkor este mindig eljön az óra, amikor szervezeted magától kívánni fogja a pihenést. Egyfajta beépített jelzőrendszer ez szervezetünkben. Szerinted akkor miért fontos a rendszeres életmód?  Hát azért, hogy biológiai óránk sose felejtsen el nekünk jelezni.

 

A rendszeres életmód eléréséhez egy egyszerűbb napi, később heti terv szükséges, amelyben felállítod magadnak, hogy mikor akarsz enni, mikortól meddig dolgozol, mennyit foglalkozol a hobbiddal, a sporttal és, hogy mikor alszol el. Ha ez a vázlat megvan, és be is tudod tartani, két-három héten belül magadtól fogod érezni mikor, mit kell tenned a rendszeresség érdekében. Az alvás pedig kétségtelenül meg fogja kívánni a maga legalább 7-8 órai alvásmennyiségét.

 

Ha már a mennyiség megvan, jöhet az alvásidő minősége, amihez ugye a kellő belső béke szükséges. A minőség azt jelenti, hogy mélyen alszol, vagyis: amikor nem álmodsz, drasztikus esetben nem kísértenek rémálmok és nem jársz alva. A mélyalvási fázisban regenerálódik idegrendszered, ilyenkor rögzülnek emlékeid, tapasztalásaid memóriádban.

 

Ha sétálsz az utcán, nézed az embereket, azonnal feltűnik, vajon ki, mennyit aludt az éjjel. Aki keveset, annak álmos, lomha a járása, kedvetlen. Aki gyötrődött egész este, mert nem tudott elaludni, annak a járása nehézkes, a hangja vékony, a szeme üveges és fénytelen, nehezen lehet vele szóba állni. Aki viszont kicsattan a jókedvtől és még a borongós időben is ernyővel a kezében, az biztosan jól aludt és szeret is aludni. Na meg szereti megélni nappalait is.

 

Ha szeretnél változtatni alvási szokásaidon, akkor jó helyen állsz, hiszen a továbbiakban mindent megtudhatsz olyan eszközökről, amelyek remek segítséget fognak adni, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbbet. A kiegyensúlyozottság és a harmónia a legfontosabb emberi tényező. Mindezt a jó alvással koronázhatod meg. Ahhoz, hogy Te is jól aludj, KATTINTS IDE.