2011.10.20. 16:46

Szabadulj az álmatlanság betegségéből

 

Ha úgy érzed, hogy nem megfelelő az erő, amit reggelente érzel magadban ahhoz, hogy elkezd a napod, valószínűleg alvásod mennyiségén és minőségén kell változtatnod.

 

Oda szoktál figyelni, hogy mennyit alszol hétköznapokon és hétvégeken?

 

Képzeld el, hogy vannak olyan személyek, akik bevezették azt a szokást, hogy hétköznap megvannak 5-6 órai alvással, majd úgy gondolják, a hétvége két napján bepótolhatják a lemaradást, és annyit alszanak, amennyivel teljesen ki nem tudják magukat pihenni.

 

Az alvás ilyen módú pótlása lehetséges, de ez az életvitel nem egy hasznos időbeosztást eredményez. Ha minden nap megtartanád a legalább 7 órás alvásmennyiséget, úgy a hétvégén hiába aludnál többet –mert akkor megteheted-, mégis kevesebbet fogsz igényelni, így a hétvégét jobban kihasználhatod, ráadásul, ha hétköznap odafigyelsz a megfelelő mennyiségre, úgy minden napra tudsz magadnak annyi tartalékot teremteni, hogy még csütörtökön vagy pénteken is azt az erőt érzed magadban, mint a hét legelején.

 

Látod? A megfelelő időtakarékoskodás ennyire fontos. Vannak, akik eleve szeretik húzni a lóbőrt, de vannak a nyughatatlanok, akik kevésbé tudják elengedni magukat. Pedig fontos a lecsendesedés is. Te talán el tudsz úgy aludni, hogy közben ezernyi gondolat röpköd fejedben? Mert úgy eleve stresszt és nem nyugalmat gyártasz magadnak.

 

Köztudott, hogy a jó alvás fontosságáról már sokan, sokfélét írtak. Rengeteg módszert és terápiás eszközt lehetne felsorolni, ami a jó és pihentető alvást garantálja. Ám az alvás fizikai jelenségei mellett ugyanolyan fontos a lelki oldal is. Nem hiába foglalkoznak a pszichológusok-pszichiáterek a terápiás kezelések során az alvás fontosságával, hiszen, ha a páciens eleve jól alszik, akkor lelki differenciáltsága az alvást közvetlen megelőzőleg egy stabil állapotot tud felvenni, azaz képes magában megteremteni az egyensúlyt, amikor személyiségének két pólusa összhangra talál. Magyarán: nem fognak dúlni Benned harcok, hanem megfelelő belső hangod fog győzedelmeskedni, mely hang bizonyára támogatni fog Téged minden munkádban.

 

A nyugalom a jó elalvás egyik titka tehát, hiszen ziláltan nem lehet pihentető alvásra találni. A pihenésnek ugyanis megvannak a fázisai. Amikor például álmodunk –emlékezzünk rá reggelente vagy sem-, olyankor az agyunk nem tud megfelelőképp lelassulni. Az agyi idegvégződések olyankor is dolgoznak. Természetesen nem olyan mértékben, mint amikor koncentrálunk egy feladat megoldására, de kétségtelen, hogy nem jut el a legpihentetőbb állapotig, az ún. mélyalvás fázisának állapotáig. Ebben a ciklusban képes ugyanis az agy a legnagyobb regenerációs képességének betöltésére. Ilyenkor ragadnak meg a memóriánkban a tapasztalatok, emlékképek. Egyértelműen fontos, hogy azt szeretnénk, amely információkat elsajátítottunk a nap folyamán, azok be is rögzüljenek. Pontosan ezen agyi tulajdonság miatt szokták egyesek az emberek idegrendszerének bonyolult hálózatát a számítógép működéséhez hasonlítani.

 

Most érkeztünk el a dolog játékos oldalára. Mert, ha már tudjuk, mit jelent a jó alvás maga, akkor bújócskába kezdhetünk azzal a gondolattal, miszerint milyenek lennénk kipihent állapotunkban. Bújócska ez, hiszen ha tele vagyunk energiával, akkor nem vagyunk kókadtak, vagy szedett-vetettek. Olyankor ragyogunk, s vonzzuk magunk köré a dolgokat. Biztos, hogy Te is látod magad ilyen állapotban. Először talán meg is rémülsz, hiszen ez a Valaki nem hasonlít Rád, pedig Te is lehetsz ilyen. Utánad is megfordulhatnak az utcán, Te pedig olyankor elégedett lennél önmagaddal. Nem fájna a fejed, nem a kávé után futnál, hanem friss és üde lennél egészen a nép végeztéig.

 

Ha még nem is tudod most azonnal megtapasztalni, milyen is, mikor egészségesen alszol el, ha kitartó vagy és kíváncsi vagy erre a módszerre, biztosan jól fogsz aludni. A tartós és biztonságos életvitel hatására pedig olyan dinamikus személyiséggé válhatsz, amilyen mindig is szerettél volna lenni. Mert mindenki érzi magában az erőt, amit mozgósítani képes magában. A lehetőség most adott számodra és megismerheted a módszereket. Ezekért KATTINTS IDE.