Az életvitel és az álmatlanság kapcsolata

 


Lehet, már jártál problémáddal orvosnál.

Ha írt fel számodra altató pirulát, akkor csendben megkérdezném, mennyibe került, mert lehet, hogy nemsokára rájössz: nem kell kémiai anyagokkal traktálnod szervezeted és nem kell ilyesmiért költened.

Arról már nem is beszélve, hogy megspórolsz magadban egy sorban állást is, mert akárhogyan nézzük, sajnos vagy nem sajnos, de a patikákban általában kígyózó sorba botlunk bele.

Ha reálisan és tényszerűen nézünk az álmatlanság problémája felé, akkor azt mondhatjuk: valójában csak az életvitelünk szokásaira kell néhány gondolatot vetnünk, és máris megláthatjuk, amin módunkban áll változtatni.

Ott van például máris a mindig csábító koffein, ami tételezzük föl, most megtestesül a gőzölgő, ínycsiklandozó kávéban, egy szelet csokis sütemény mellett, aminek nehéz nemet mondani.

Na de azért alattomos egy jószág ez a kávé, mert hatása akár hat órán át képes szervezetünkben tevékenykedni.

Magyarán: doppingolja a szívizmokat, serkenti az agysejtek működését.

Ha Te este 8-kor még nyugodtan kávézol, holott Te váltig állítod, hogy 10-kor már az igazak álmát fogod aludni, ki kell, hogy ábrándítsalak, ugyanis akkor vajmi sikerességű lesz alvási ciklusod.

Én nem vitatom, hogy nem alszol el.

De a minőség, hogy elérd a mélyalvás ciklusát, mindennél fontosabb, ugyanis agyad akkor tud igazán kikapcsolni.

Ez elég logikus.

Látod, máris találtunk egy tényezőt, jelen esetben a koffeint, amire ádáz módon rögtön le tudunk csapni.

De jöjjön akkor rögtön ennek bajtársa is, az alkohol, ami lehet, hogy bódító hatású, de az alvás minőségét szintén csak rombolni, nem pedig jobbítani fogja.

Ezek még ugye nagyon egyszerűnek tűnnek?

Most biztosan azt mondod magadban: á, én ezekre különben is odafigyelek.

De mi van akkor, ha többször megesik Veled egy héten, hogy ezernyi gondolattal a fejedben alszol el?

Már ha sikerül ilyen idegállapotban elaludnod.

Hát az történik, hogy egy idő után minden nap ezernyi gondolattal fogsz elaludni, ezek pedig folyton benned fognak motoszkálni és nem fognak békén hagyni.

Ráadásul egyre többet fogsz ugyanazon problémák fölött sopánkodni, így egy helyben fogsz toporogni, nem pedig előrehaladni.

Ráadásul napról napra egyre fáradtabb és ingerültebb leszel.

A legfontosabb momentum tehát, hogy lelkileg el tud magadban rendezni ügyes-bajos dolgaid, s kikapcsolj, mert anélkül nem fog megfelelő minőségű álom jönni szemedre.

Á, te könnyen beszélsz” - mondod most magadban.

Pedig vannak módszerek, nem is tudod mennyi, amelyekkel le tudod nyugtatni önmagad, rendszerezni tudod holnapi teendőidet.

Én elöljáróban csak annyit mondok: minden napnak megvan a maga baja.

Esténként gondolkozhatunk a holnapon, felállíthatunk napi tervet is, de amikor már befejeztél egy napot, tégy koronát aktív időszakod végére és békésen aludj el.

Vajon milyen lenne arckifejezésed, szemed, egy kiadós, 8 órai alvás után, főleg, ha egy hétig be tudod mindezt tartani?

Én mondom: gyönyörű lennél és még havonta sem kellene venned a szemránckrémet. 

Szerinted megérdemled?

Ha már a vásárlást a mai fogyasztói társadalomban megengedik, akkor az is engedtessék meg belső működésednek, hogy megkapja a neki kijáró szunyókálást.

Megtapasztalhatod azt a nyugodt belső állapotot, amikor békésen hajtod álomra a fejedet, és, nem öszegyűrt lepedővel, ráncosan, hanem üdén és mosolyogva kelsz majd fel reggel.


Meglátod, erőfeszítéseidnek eljön az eredménye. A megoldásra Rád vár.


Azért, hogy az életedet a továbbiakban ne zavarja az álmatlanság  KATTINTS IDE.

 

 

Címkék: alvás alvászavar álmatlanság ellen altatók